Monday, December 22, 2008

A looooonnggg weekend... hehe

saya baru smpai di kerteh kul 930 td. selepas berjaya menweekendkan diri selama 4 ari. eheh. selambe jek sambung cuti ahad dan isnin. actually bukan suka2. tp sbb nk setelkan hal2 kete di eon servis. lagipon cuti ade. memang nak abeskan pon. so tak salah la kan? eheh

pasal kete, nothing serious pon. tp lega la akhirnye berjaya gak menghapuskan bunyi2 di tayar bile u turn or korner.. mati2 la igtkan drive shaft. dah pegi 3,4 workshop pon, sume ckp cmtuh. last kedai yg sy pegi, kedai tayar kt bukit kecil. memang dh nekad giler nk tukar pon shaft tuh. seb baik la kt kedai tu tade stok lak, so dengan terpaksenye pegila ke eon jugak. mule2 tanak pegi eon sbb mahal. huhu...

after explain2 hal bunyik2 tuh, dgn konfidennya org eon tuh ckp..

"oohh...itu bukan shaft. tuh spring die tuh. kite kene bukak and adjust balik jer..."

tgk saya yg muke konfius lagi... die sambung....

"kete jeng2 kan?"

aik rasenye tak ckp lagi kete ape td... memang konfiden la mamat neh. saya pon angguk2...

"haa betolla spring tuh. dh ade dah before neh kes cmnih. tade ape pon, kite just adjust blk je nnt..."

huhu lega rasenye... lagik2 bile die ckp kos nak adjust tuh dlm 50++ jer. huhu slamat. klu tak melayang ratus2.. (klu tuka shaft kt eon, kurang2 600)

so, setel la mslh kete yg bunyik2 tuh. actually saya tak kesah sgt ng bunyik tuh. tadela horror sgt pon. lagipon dh penah tanye proton kt kerteh ni, die ckp shaft sy ok. sume2 pon ok, so tade mslh safety la... tp yg buat sy tak puas hati tuh ng muka org yg naik kete sy yg semacam je bile dgr tayar sy bunyik cmtuh. padahal bkn slalu pon, time u turn jer. mcm tayar sy nak tercabut je expressionnye. taula kete sy buruk. gen2 je plak tuh. huh

okeh stop la bebel. saya nak tido dah. daaa......

2 comments:

  1. haipp!!
    Gen 2 kereta pilihan hati ku ..okaayyy!!

    ReplyDelete
  2. hehehe pilihan hatiku jugeee...
    tp city baru lawa kan? (sambil brangan2 nak tuka kete)..
    ish ish jangannn... majuk la makcik jeng2 aku tuh kang...

    ReplyDelete